Ne a marketing alapján válasszunk szemműtétet

Ne a marketing alapján válasszunk szemműtétetAz átlagos érdeklődők számára az egyes lézeres szemműtét típusok és az ezzel foglalkozó klinikák közötti különbségek nehezen észrevehetők, különösen amiatt, mert a klinikák mindig a legjobbat állítják magukról. Ha felmegyünk a klinikák honlapjaira, Facebook oldalaira, akkor szinte mindenki azt mondja, hogy ők a legjobbak. Ez a szemműtét marketing lényege természetesen, de nem szabad neki bedőlni.

A jobb megoldás, ha a marketing helyett inkább saját magunk nézünk utána, hogy melyik is a legjobb választás.

Amiben a marketingnek általában igaza van, hogy a drágább kezelések jobbak, mint az olcsóbbak. Nem véletlenül a PRK kezelések a legolcsóbbak, ugyanis ez a legrégebbi kezelés. Ma is megállja a helyét, de nem olyan modern, mint pl. a FEMTO típusú szemműtétek. FEMTO kezeléseket azonban minden nagyobb klinika kínál, különböző fantázianévvel, és a hozzá tartozó marketing háttértámogatással.

Ami össze tudunk hasonlítani, az a kezelések elvégzéséhez használt lézerek. Magyar nyelvű oldalakon is találhatunk írásokat erről, de ha tudunk angolul, akkor még könnyebb dolgunk lesz. A független összehasonlító honlapokon nagyobb eséllyel fogunk valós információkat találni, mint egy klinikai oldalon, ugyanis a független oldalakat nem a marketing, az eladások növelése vezérli. Általánosságban elmondható, hogy minél modernebb egy lézer, annál jobban megéri a vele végzett kezelést választani.

A klinikai honlapokon található marketing helyett/mellett olvassunk online fórumokat, olvassuk el a Facebookon található véleményeket, ezek jobban segítenek a megfelelő választásban.